Uw partner voor duurzame energie
Icon duurzaam

Klanten aan het woord

“In april 2016 kwam iemand van Bespaar Maatschappij in mijn reformzaak met de vraag of hij me iets kon laten zien”, vertelt Jan Westra, eigenaar van Scala Reform in Nijverdal en Enschede. “Hij gaf me uitleg over wat ik nu betaal en vergeleek dit met andere opties.” Het geval was dat Westra’s energiecontract nog liep tot dit jaar, medio 2018. “Ik bleek echter al wel de prijs destijds voor twee jaar vooruit te kunnen vastleggen. Dat heb ik toen gedaan, en dat blijkt een goede keus geweest.”

Binnenkort is het zover. Per 1 juli stapt dhr. Westra over naar Essent zakelijk, voor het zeer lage tarief uit 2016. “Ik heb Ivo Schuurman nog even gebeld om te horen of alles goed geregeld wordt. Hij heeft mij ervan verzekerd dat dat gebeurt.” Ten slotte is de vraag hoe dhr. Westra Bespaar Maatschappij in zijn algemeen waardeert. Zijn antwoord daarop luidt: “Mijn ervaring met hen is goed. Ik geef hen vier van de vijf sterren”.

Type klant: Zakelijk
Plaats: Nijverdal & Enschede

“Ivo Schuurman kwam bij me aan de deur, stelde zich netjes voor met zijn naam en een kaartje, en vertelde over de Toon. Hij legde uit dat je daarmee op energie kunt besparen en bekeek met mij of dat ook kan in mijn woning. Dat bleek te kunnen. Zodoende zitten we nu bij Eneco. “

De belangrijkste reden voor Joyce van Leeuwen om over te stappen, was dat ze graag haar gas- en stroomverbruik wilde weten zodat ze hierop kan besparen. “Het gaat me niet per se om wat ik elke maand betaal, want in mijn geval maakt dat niet eens zoveel uit. Ik wilde graag inzicht in mijn verbruik hebben.” Binnenkort wordt de Toon geleverd en komt een installateur van Eneco deze plaatsen. Dat dit ook in het weekend en in de avonduren kan, vindt ze prettig. “Het is goed geregeld.”

Hoe heeft ze het contact ervaren? “Vriendelijk, het was gemakkelijk om met elkaar te praten. Ivo heeft mij ook duidelijk dingen uitgelegd. Dankzij het bezoek weet ik nu hoe je je verbruik via de app en de Toon kunt nakijken.” Hoe zou ze het contact waarderen? “Over de samenwerking kan ik nog niet veel zeggen, het was maar een half uurtje en wij moeten de Toon nog binnenkrijgen. Ik geef daarom vier van de vijf sterren.”

Type klant: Particulier
Plaats: Neede

Loes en Ricardo Ketterink stapten onlangs over naar Eneco. Loes vertelt: “We waren niet tevreden over de energiemaatschappij waar we sinds een jaar bij zaten. We hadden namelijk van anderen gehoord dat je er op het laatste moment achter komt dat je veel geld moet terugbetalen. Ook waren we slecht voorgelicht over een vergoeding die we zouden krijgen. Men had ons verteld dat we 250,- zouden terugkrijgen, uiteindelijk was dit maar 100,-. Ze hadden zich mooier voorgedaan dan het in werkelijkheid was.”

Toen kwam Bespaar Maatschappij bij hen langs. “Hij keek voor ons in onze papieren en vertelde dat we te laag waren ingeschaald en straks waarschijnlijk veel moesten terugbetalen. De offerte die hij maakte zag er goed uit, maar ik had toch nog mijn twijfels omdat ik er geen kaas van heb gegeten. Ik wilde geen mooi verhaal en dat we straks weer moeten bijbetalen.”

Qua prijs scheelde het niet veel. “Van de boete werd gezegd dat zij die 100% betalen”, vertelt Loes ook. Uiteindelijk zijn ze overgestapt.

“Ivo kwam rustig en niet dwingend over, hij heeft alles goed uitgelegd en nam de tijd voor elke vraag die we gesteld hebben. Hij pushte ons niet van ‘je moet dit of dat doen’. Het was relaxed, we werden niet overvallen. Want we hebben veel van geleerd de vorige keer. De manier waarop Bespaar Maatschappij met ons omging wekte vertrouwen. Ook begrijp ik nu beter hoe het allemaal werkt, dat vond ik wel fijn.”

Onlangs heeft de overstap plaatsgevonden. Alles was prima geregeld. “En als er iets is, dan kunnen we bellen. Wat vooral prettig is, is dat we nu goed zijn ingeschaald. We krijgen dus geen verrassingen straks.”

Als je een cijfer tussen 1 en 5 moest geven? “Dan geef ik zeker weten een vijf. We zijn op een prettige manier geholpen, hij nam er de tijd voor. Dat zijn wel dingen die ik belangrijk vind.”

Type klant: Particulier
Plaats: Winterswijk

In het voorjaar kwam Bespaar Maatschappij langs bij Marti Lunding. “Wij hadden een driejarig contract bij iemand anders. Je wordt steeds lekker gemaakt met ‘Oh, bij ons kan dat veel minder’. We betaalden een heel laag voorschot, ik dacht na de strenge wintermaanden: jongens, dat gaat niet goed. Ik heb de vorige energiemaatschappij toen gebeld, vervolgens werden we heel hoog ingeschaald. Daar heb je niks aan, nul komma nul.”

Met Ivo Schuurman van Bespaar Maatschappij hebben ze een tijd zitten praten. “Het bleek inderdaad dat we verkeerd waren ingeschaald. Hij zei: als je verder wilt met Eneco, bel me dan voor juli weer op. Want in juli gaan de prijzen omhoog.“ Een paar dagen terug belden ze Bespaar Maatschappij op. Je gaat steeds over van het ene jaar naar het andere en je raakt het overzicht kwijt van wat je verbruikt. Ja, het staat wel op de rekening maar ik snap niks van die dingen.” Volgens haar legde Ivo Schuurman dat wel duidelijk uit. “Die uitleg was prima, dat was gewoon helder en klaar. En Eneco heeft duidelijke rekeningen.”

Bespaar Maatschappij gaf ook uitleg over energieverbruik en over de Toon. “Maar wij hebben zonnepanelen. Om de Toon te kunnen gebruiken moet er iets tussen worden gezet, dat kost ook weer geld. En al die snufjes zijn voor ons niet nodig, wij hebben prima zicht op wat we verbruiken. Toen zei hij: dat moet je helemaal niet willen, gewoon simpel houden. Nou precies, dat is de bedoeling. Ik denk dat hij heel goed inzag wat voor klanten wij zijn.” Bespaar Maatschappij verhoogde ook het voorschot voor hen. “Anders krijg je eind van het jaar een rekening van hier tot Tokio”.

Het contact heeft dhr. Lunding als heel goed ervaren. “Hij is duidelijk en snel en komt zijn afspraken na. Het is gewoon goed verlopen.” Als u een waardering tussen 1 en 5 moest geven? “Dan is vijf neem ik aan het hoogst? Nou, doe dat maar.”

Type klant: Particulier
Plaats: Goor

“Wij hebben 13 zonnepanelen afgenomen bij Bespaar Maatschappij. Ik was er al langer mee bezig, maar je hoort links en rechts zoveel verschillende verhalen over warmtepompen en vooral zonnepanelen, dat er van alles mis mee is. Maar de techniek verandert ook. Toen kwam Ivo aan de deur en ik dacht: laat ik nu toch maar eens doorpakken. Onze leverancier was al Eneco, dat bevalt me prima en ik ben ook niet zo van het overstappen.

Ivo kwam gewoon heel positief op mij over, een gevoelskwestie misschien. En ik kan er heel kort over zijn: Bespaar Maatschappij is me prima bevallen. Qua zaken doen met Ivo en qua installatie van de zonnepanelen. Ik hoefde nergens achteraan, alles is voor me geregeld. De jongens van Zonnemarkt die de installatie kwamen doen waren twee hele leuke gozers. Ze waren zo klaar, tegen 9.30 uur begonnen ze en tegen 12.30 uur waren ze alweer weg. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Tot dusver werkt het allemaal prima.

Ik ben dik tevreden, alles is gewoon perfect gelopen.”

Type klant: Particulier
Plaats: Tubbergen

“Ivo van Bespaar Maatschappij heeft ons een net advies gegeven, we zijn naar aanleiding daarvan overgestapt naar Eneco en hebben zonnepanelen afgenomen bij Zonnemarkt. Ze boden een goede prijs, we hebben ook wel verder gekeken maar de prijzen zijn een beetje vergelijkbaar. In het begin hebben we een klein probleempje gehad met omvormer van de zonnepanelen maar dat is goed opgelost en verder is alles goed gegaan.

Een snelle levertijd en nette monteurs, die waren ook vlot en veroorzaakten weinig overlast met het plaatsen. En het zijn nette zonnepanelen, het ziet er allemaal goed uit.”

Type klant: Particulier
Plaats: Nijverdal

Onze duurzame oplossingen

Bespaar Maatschappij is uw betrokken partner voor duurzame energie. Door onze brede expertise hebben we overzicht over de mogelijkheden. Samen met betrouwbare partners zorgen we voor de beste oplossing voor u, tegen scherpe tarieven.